見出し画像

【へっぽこ英会話3Months⑥】7歳と赤子連れで結婚式へ!サプライズ成功!

友人の結婚式に参列した。
このような機会に恵まれたのは、実に5年ぶり。

ここ3年は流行り病で、みんな結婚式が縮小されていたことも大きい。

そして今回。
割と大規模に祝杯を挙げた。
旦那と共通の友人だったので、家族でご招待いただいた。
お言葉に甘えて、7ヶ月の息子も一緒だ。
20人ほどの旧友にも会えて、ほぼ同窓会。
心の底から楽しかった!

今回は、そんな結婚式の話題を英語で言ってみようと思う。
(講師に教えてもらったところは、太文字にしてある。)

I went to my friend's wedding with my family.
So my family is my husband myself and my 2 children.
I know the groom because we joined the same company right after college.
My husband and I work at the same company.
The three of us have known each other for 10 years.

意訳:家族と友達の結婚式に行きました。
夫、私、子ども2人です。
大学卒業後、同じ会社に入ったので新郎を知っています。
夫も同じ会社です。
3人は10年ほど知り合いです。

Before the wedding, I planned to bring some flowers for the groom and the bride. It was surprised present.
But I didn't know the bride.
I had to imagine what kind of flowers she would like.
So I saw her pictures and I thought she would like pink and white.
Then I told the flower shop to make a pink and white bouquet.
I brought it to their wedding.

結婚式前、新郎新婦に花を持っていこうと計画しました。
サプライズプレゼントです。でも新婦を知りません。
どんな花が好きかイメージする必要がありました。
彼女の写真を見て、ピンクと白が好きだと思いました。
そして花屋にピンクと白の花束を作ってもらいました。
それを結婚式に持っていきました。

When open the door of the chapel, I saw the bride for the first time.
She brought her own bouquet that was pink and white.
So I was happy that I had guessed correctly.

チャペルのドアが開いたとき、新婦を初めて見ました。
彼女は、ピンクと白の、自分の花束を持っていました。
私は予想が当たって嬉しかったです。

I asked my daughter to give bouquet for the bride and  the groom.
After a friend gave a speech , my daughter gave them bouquet and gave a speech.
The speech was "I wish for you to live a happy life."
The bride and the groom became smile and a lot of friends gave my daughter an applause.
I took a lot of pictures.
She came back to me and I hugged her.
She was adorable. I'm proud of her. 

私は娘に花束を渡すようにお願いしました。
友人スピーチの後、娘は花束を渡しスピーチしました。
それは、「幸せに暮らしてください」でした。
彼らは笑い、たくさんの友人が拍手しました。
私は写真をたくさん撮りました。
彼女は私のところに戻ってきて、ハグしました。
彼女はとても愛らしかったです。誇りに思います。

Anyway my son who is 7 months old cried a lot because it was very noisy.
My husband carried all day long.

But it was very good time for wedding.

私の息子は生後7ヶ月ですが、終始泣いていました。騒がしかったからです。
夫がずっと抱っこしていました。
でも良い時間を過ごせました。

🌸・🌸・🌸

私の利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓


最後までお読みいただきありがとうございます!

コメントいただけた場合は、次回の記事でコメント返信します!
ご承知おきください。

Have a good day !


▽家族にまつわる話は、こちら▽

▽日本語で書いた記事もあるよ▽


この記事が参加している募集

子どもの成長記録

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?