見出し画像

Perfect to Me

UKアーティストAnne-Marie の”Perfect to Me”という曲。

なぜ、アルバム”Speak Your Mind”内では
タイトルが“Perfect”になっているのだろう?

すごく気になっているのだけれど、サーチしてもなぜだか全くわかりません。笑 誰か教えてください🙏

私はアルバム内の”Perfect “のほうが好きです👍

それはさておき

この曲は、Anne-Marie本人の(世間のステレオタイプでは良くないといわれているような)ことをさらけ出しながら、自分のどんなに恥ずかしいと思う部分も、人から受け入れてもらえないだろうと感じる部分も、自分に正直になって表現をしていって。
その部分があるからこそあなたは完璧なんだから。
あなたがあなたであるということが、完璧なんだからねって曲です。

歌詞の和訳をしてみたので、できたらアルバム”Speak Your Mind”の”Perfect “聴きながら見てくれたらうれしいです☺️

MVと、彼女のライブパフォーマンスも大好きなので貼っておきますね💕


Don’t feel like putting makeup on my cheeks
ほっぺにチークをする気分じゃないの

Do what I wanna
私がしたいことをする

Love every single part of my body
私の身体のどの部分も大好き

Top to the bottom
頭の上からつま先まで

I’m not a supermodel from a magazine
雑誌に載ってるスーパーモデルじゃないけれど

I’m okay with not being perfect
「完璧」じゃなくて全然いいの

‘Cause that’s perfect to me
だってこれが私にとっての完璧だから

No matter where I go, everybody stares at me
どこに行ってもみんな私をジロジロ見てくる

Not into fancy clothes,
ファンシーな服は興味ないし

I’m rockin’ baggy jeans
ダボダボなバギージーンズをいつも履いてるから

Getting too close for comfort
ちょっと快適すぎかもしれないけれど、

but comfort is what I need
快適ってことが私にとって大切なことなの

So I eat my body weight in chocolate and ice cream, huh
だからチョコレートとアイスクリームで私の体重はできてるのよ

Maybe I bite my nails
たぶん爪を噛んじゃったり

and don’t think before I speak
ちゃんと考える前に話してしまうこともある

Don’t fit in any crowd,
どのグループにも馴染めないし

don’t ever get much sleep
ぐっすり眠れたこともないの

I wish my legs were bigger, bigger than New York City
脚にもっと筋肉があって、ニューヨークよりも強かったらなって思ったりもする

And I’ll love who I want to love
そして私は愛したい人を愛するの

cause this love is gender-free
だってこの愛に性別は関係ないから

Don’t feel like putting makeup on my cheeks
ほっぺにチークをする気分じゃない

Do what I wanna
私がしたいようにする

Love every single part of my body
私の身体のどの部分も大好き

Top to the bottom
頭の上からつま先まで

I’m not a supermodel from a magazine
雑誌に載ってるスーパーモデルじゃないけれど

I’m okay with not being perfect
「完璧」じゃなくていいの

‘Cause that’s perfect to me
だってこれが私にとっての完璧だから

Sometimes I wake up late and don’t even brush my teeth
時々寝坊して歯を磨かないこともある

Just wanna stuff my face with leftover mac and cheese
ただ残り物のマカロニチーズを食べまくりたい時もある

You know I get depressed,
鬱っぽくもなるし

and you impressed with my honesty?
色々正直に言いすぎて驚かしちゃったかな?

Still I’ll wear what a wanna
それでも私は着たいものを着るよ

‘cause I’m cool with what’s underneath
だってその服の下にあるものが最高だからね

I wanna kiss someone that I’ll never see again
これからもう会うことのないって人にキスしたい

I wanna go somewhere and go there with all my friends
友達みんなとどこか遊びに行きたい

I wanna take my family to go and see Eminem
家族を連れてエミネムを観に行きたいなって思う

‘Cause my sister’s been in love him since like we were 10
お姉ちゃんが、私たちが10歳くらいのころから 大好きだからね

Don’t feel like putting makeup on my cheeks
ほっぺにチークをする気分じゃない

Do what I wanna
私がしたいようにする

Love every single part of my body
私の身体のどの部分も大好き

Top to the bottom
頭の上からつま先まで

I’m not a supermodel from a magazine
雑誌に載ってるスーパーモデルじゃないけれど

I’m okay with not being perfect
「完璧」じゃなくていいの

‘Cause that’s perfect to me
だってこれが私にとっての完璧だから

If you don’t wanna wear makeup,
もしメイクをしたくないと思うなら

don’t wear makeup
メイクしないで

If you don’t wanna break up,
もし別れたくないなら

then kiss and make up
キスして仲直りをして

Remember if you wanna, you can go home
もし家に帰りたいなら 帰れるんだと覚えておいて

You can say that enough is enough,
もういい加減にしてって言うこともできるんだよ

Alright, this is your time
そう、これはあなたの時間だよ

Time for your life to be yours
あなたの人生は あなたのものになるためにあるの

Don’t feel like putting makeup on my cheeks
ほっぺにチークをする気分じゃない

Do what I wanna
私がしたいようにする

Love every single part of my body
私の身体のどの部分も大好き

Top to the bottom
頭の上からつま先まで

I’m not a supermodel from a magazine
雑誌に載ってるスーパーモデルじゃないけれど

I’m okay with not being perfect
「完璧」じゃなくていいの

‘Cause that’s perfect to me
だってこれが私にとっての完璧だから

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?