見出し画像

ヴェルマールの呪縛

魔女裁判にかけた黒魔術師。

彼女は明日処刑されるため、余命を過ごさせるべく牢獄で監禁していた。

しかし、彼女は、絶望するどころか、悦の笑みを浮かべ続け、こちらを見つめているではないか。

薄気味悪くなった私は、ついに動揺し、彼女へ、なぜ嘲笑い続けているのか問うてみた。

「これで私を貶めたつもり?笑わせてくれるわ。あなたに家族はいるかしら?今頃、重苦に藻掻いて、蠢いているわね。私は、あなたの家族に、呪いをかけたのよ。末代まで続く、永劫の苦痛を与えるためのね…!」

彼女はとんだ妄想癖の持ち主だ。

なにせ、独身貴族と呼ばれ続ける私には、家内がいない。

己の生命の限界に絶望し、精神が崩壊してしまっていたか…。

Curse of Velmar

A black magician who was put on trial for witchcraft.

She was kept in prison to spend the rest of her life because she was to be executed tomorrow.

However, far from despairing, she continued to stare at me with a smile of joy on her face.

Feeling a little creepy, I finally got upset and asked her why she kept on laughing at me.

"Are you trying to degrade me with this? It makes me laugh. Do you have a family? They're scratching their heads in pain right now. I put a curse on your family. .To inflict eternal pain that will last until the end of the world...!"

She has an extremely delusional habit.

After all, since I keep being called a single aristocrat, I don't have a family.

Had he despaired of the limits of his own life and had broken down mentally?


いつもサポートを頂きましてありがとうございます。皆様からのご好意により、note継続のモチベーションが生まれております。恐縮ですがとても嬉しいです。これからもマイペースで、あなたの人生が豊かになるような記事を作成運営していきますね。