見出し画像

12月のTOEICの申込みが始まりました!‐Applications for the December TOEIC test have begun!‐

 今日から12月10日㈰のTOEICの申込みが開始しました。年内最後になるので、受験を検討されている方も多いのではないかと思います。
僕は10月もしくは11月も受けようか迷っていたのですが、前回のテスト結果を受けて挫折しかけていたので結局申込み出来ていませんでした。しかし、12月は受けます。

Applications for the TOEIC test for December 10th have started today. Since it is the last exam of the year, I think there are many people who are considering taking the exam. I was wondering if I should take the test in October or November, but I was starting to give up after receiving the results of the previous test, so I ended up not being able to apply, but I will take the test in December.

 振り返ってみると今年は3月、6月、9月と受験していました。それぞれ点数は、705点、750点、685点でした。このままでは現状維持どころか衰退していってしまう恐れがあるので、諦めずに頑張ります。そもそも何故会社員でもない自分がTOEICを勉強しているのか?などまたの機会でお話し出来たらと思います。

Looking back, I took the exam in March, June, and September this year. The scores were 705 points, 750 points, and 685 points, respectively. If things continue like this, there is a risk that we will decline rather than maintain the status quo, so we will do our best without giving up. In the first place, why am I studying TOEIC even though I am not an office worker? I hope we can talk about it another time.

12月のTOEICの申込みは10月30日(月)15時が締切のようです。ちなみに僕は早速今日申込みをしました。最近勉強から遠ざかっていたのですが、また心を入れ替えてしっかりと対策していきたいと思います。勉強されている方、お互い頑張りましょう。それではまた。ありがとうございました。

The deadline for applying for the TOEIC test in December is October 30th (Monday) at 3:00 pm. By the way, I applied today. I have been away from studying recently, but I would like to change my mind and take proper measures. For those of you who are studying, let's do our best together. See you soon. thank you very much.

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?