見出し画像

【和訳】"Liar" by Luke Silva(ルーク・シルヴァ)

今年に入ってストリーミング数やフォロー数を大幅に増やしているLuke Silva。とはいっても、日本ではほぼ無名。
私自身、今年の5月にロンドンのレスター・スクエアで街頭演奏を見かけたのがきっかけです。それからまだ半年も経っていない。

でも、その地道なストリート活動が段々と実り始めているようです。
新曲をリリースしました。持ち味でもある、美しく伸びのあるハイノートのバラードです。

★Music Videoが公開されましたので貼り換えました(2023-11-12)

Liar  by Luke Silva

I can run away but these feelings run faster
Drinking on my own, contemplating disaster
What you said is not what you meant, babe
Oh, na na na

逃げようとしても色んな想いが追いついてくる
独りで酒を飲みながら、この最悪な出来事を想っている
君の言葉は本心じゃないと思いたいけど、どうなの

I used to be the one to say we should slow down
It's funny how you changed, burned it all to the ground
Now you're gone like we never existed

僕はゆっくりやろうよと言うような人間だったけど
君の変化には笑ってしまうよ、全てを燃やして灰にしたね
君は去った、僕たちなんて最初から存在しなかったみたいに

I tried so hard to lift you up
I'm crawling out these broken hearts

僕は君の気を引こうと必死だったけど
今は壊れた心の中でもがいている

You said you cared but you're a liar
Took my heart and burned it in your fire
But tonight I'll say your name
For the last time

心配していると君は言った、嘘つきだね
僕の心を奪って火をつけて燃やしてしまった
けれど、今夜は君の名を呼ぶよ
これが最後なんだ

You said I mattered then you went quiet
You were everything that I desired
But tonight I'll play your game
For the last time

僕のことが大事だと言いながら、それきりだね
君は僕が望んだもの全てだった
けれど、今夜は君のゲームに付き合うよ
これが最後なんだ

I gave myself away when I should've known better
Been six months but it feels like forever
Did you know we were down to the last dance

もっとよく知るべきだったのに僕はうかつだった
半年の出来事だったけど永遠に続くように感じていた
これが最後のダンスになると君は知っていたのかな

You played me by the book but I never backed down
Brought me to my knees bet it made you so proud
You were meant to be my best friend
I tried so hard to build you up
And now I'm running from this burning house

君のマニュアル通りの付き合い方にも僕は諦めなかった
ひざまずいて君に尽くしたし、それに得意げだったよね
でも仲のいい友達くらいに思われていたのかな
もっと深い関係になれるように僕は努力した
そして今、焼け落ちそうな家から逃がれようとしている

You said you cared but you're a liar
Took my heart and burned it in your fire
But tonight I'll say your name
For the last time

心配していると君は言った、嘘つきだね
僕の心を奪って火をつけて燃やしてしまった
けれど、今夜は君の名を呼ぶよ
これが最後なんだ

You said I mattered then you went quiet
You were everything that I desired
But tonight I'll play your game
For the last time

僕のことが大事だと言いながら、それきりだね
君は僕が望んだもの全てだった
けれど、今夜は君のゲームに付き合うよ
これが最後なんだ

You should've said that it was nothing
But a little funny game
You pushed me to my limit
Now I never feel the same
You didn't wanna love me
Then why you stayed?

その気はないと言ってくれたらよかったのに
ちょっとしたお遊びだったんだね
君はギリギリまで僕を追い詰めて
今は二度と同じところに戻れない
元から僕を愛するつもりなんてなかった
それなら、どうして付き合ったりしたの

I said I cared
I put you higher
Gave you everything your heart desired
But tonight I'll call your name
For the last time

君を大切にしたし最優先にした
君の心が望むものは何でも叶えた
けれど、今夜は君の名を呼ぶよ
これが最後なんだ

You said you cared but you're a liar
Took my heart and burned it in your fire
But tonight I'll say your name
For the last time

心配していると君は言った、嘘つきだね
僕の心を奪って火をつけて燃やしてしまった
けれど、今夜は君の名を呼ぶよ
これが最後なんだ

You said I mattered then you went quiet
You were everything that I desired
But tonight I'll play your game
For the last time

僕のことが大事だと言いながら、それきりだね
君は僕が望んだもの全てだった
けれど、今夜は君のゲームに付き合うよ
これが最後なんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?