見出し画像

To my diary. 45「Cafe 3」

訪れたのは「マレビトコーヒー」というお店☕️
照明や壁飾り、お品書きと素敵なカフェです。
これからの季節にぴったりの落ち着いた雰囲気で、隠れ家的なのも魅力的でしたよ。

木目調の家具にオフホワイトの壁紙は温かく、どこか懐かしい気持ちにさせられます。
席数は多いとはいえませんが、それがまたいいのかもしれません。

ポストカードがクリップで飾られていたり、動物のぬいぐるみや重なった本や雑誌。
この、レトロでモダンな雰囲気は私にはないもので、飾り物にずっと目を奪われていました。
BGMはクラシックで、お洒落です(笑)
音量も大きくなく、静かで会話の邪魔にならないと思います。

私は黒豆茶を注文しました。
すると、厨房の方から黒豆のいい香りがしてきてほっこりした気分になりました。
黒豆茶を飲むのは初体験でした。
口に含むと豆の香りが鼻から抜けていきます。

コップの底、黒豆が数個沈んでいました(笑)
砂糖なしで飲んでいたので、黒豆の素朴な味が渋かったです。
しかし、テーブルの上にちゃんと砂糖とミルクが置いてあるので、黒豆茶を注文した際には砂糖を入れることをおすすめします。

私もいつか、こういうお店を持ちたいな、と思わされるほど心地が良い空間でした。
秋・冬に一人でふらっとどこかへ行きたい。
そんな方におすすめしたいです。

(English translation)

This time, I visited a shop called “Marebito Coffee”.
It is a nice cafe with lighting, wall decorations, and writing.
It was a relaxing atmosphere that was perfect for the coming season, and it was also attractive to be a retreat.

Off-white wallpaper with wood-tone furniture makes you feel warm and nostalgic.
There aren't many seats, but that may be good.

Postcards decorated with clips, stuffed animals and overlapping books and magazines.
This retro and modern atmosphere is something that I don't have, and I was always amazed by the ornaments.
BGM is classic and stylish (laughs)
I don't think the volume is loud and quiet and doesn't get in the way of conversation.

I ordered black bean tea.
Then, a nice smell of black beans came from the kitchen, and I felt relaxed.
Drinking black bean tea was my first experience.
If you put it in your mouth, the scent of beans will come out of your nose.

Several black beans were sinking at the bottom of the cup (laughs)
I drank without sugar, so the simple taste of black beans was astringent.
However, since sugar and milk are properly placed on the table, it is recommended to add sugar when ordering black bean tea.

Someday, I felt like I wanted to have a shop like this.
I want to go somewhere alone in the fall and winter.
I would like to recommend it to those people.

#note #日記 #カフェ #喫茶店 #カフェ巡り #コーヒー #お茶 #隠れ家 #おでかけ #ひとり旅 #文京区 #飯田橋 #紹介 #写真 #レトロ #モダン #おしゃれ #英訳 #英語

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?