見出し画像

初めてのオペア交流会



こんにちは!Yumiです☺️
先日初めてのオペアミーティングに参加してきました!
私が利用しているオペアエージェントは、月に一度オペア同士の交流会があります。
近くに住む他国のオペアと仲良くなれたので、参加できてよかったです😊

このミーティングでは宝探しゲームをしました💎
初対面のオペアたちと3人1グループになって、モール内にあるお題のものを探して写真を撮る、というものでした。

*グループ人数が3人だったこと
*自分たちがお題と一緒に写った写真を必ず撮ること

これが仲良くなるきっかけを作ってくれたと思います…!

日本人同士固まってしまう心配もなく、また写真を必ず撮るので自動的に連絡先を交換するようになるので、とても良かったです🥰



Hi! It's Yumi☺️
I joined my first time au pair meeting a few days ago!
The au pair agent which I'm using has au pair meeting each month.
It's 機会 when I can meet other au pairs who is from other country, so I was happy to join the event😊

We played scavenger hunt💎
We were 3人1組, found the お題 and took pictures with that in the mall.

*we were 3人1組
*we have to take selfie with お題

I think that's why we can be friends…!

I didn't worry about who was hung out with only Japanese people and we have to exchange address because send the pictures, so it was great🥰

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?