見出し画像

詩 : 心に鱗を纏うため  [Google英訳付]

「心に鱗を纏うため」

生きていく力が
欲しくて
私は私を進化せている

遠泳に耐える力
環境に合わせられる色に変色する力
濁流を抜け出す力
太陽の光を跳ね返す力
岩場を駆け上る力
天敵からしなやかに交わす力

そんな力を持つために
進化した魚を
追いながら
大海(しゃかい)の中を泳いでいく
私自身が
成りたい自分に
進化するために



「To wrap my heart in scales」

the power to live
I want
i am evolving me

Ability to withstand long distance swimming
Ability to change color to suit the environment
Power to escape water current
power to bounce back the sun's rays
The power to run up rocks
The power to flexibly exchange from natural enemies

to have that kind of power
evolved fish
chasing
swim in society
myself
I want to become myself
to evolve

#心に鱗を纏うため #生きるため #鱗 #魚類 #イラスト #ChatGTP #AI生成画像 #poem #詩作 #ポエム #詩 #多言語   #英訳 #English translation #英文 #pseudonym #草笛螢夢 #眠れない夜に #私の作品紹介

この記事が参加している募集

私の作品紹介

眠れない夜に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?