見出し画像

詩 : 短くなった秋Ⅱ [Google英訳付] 改定

秋ももう短くなってきましたよ
風が教えてくれた

地球温暖化で
衣替えの時間が
少しずつ
カレンダーの予定日から
早く滑り落ちていく
いつもの道端の
夜のオーケストラ
短縮された秋のコンサートが
早送りに切り変わる

冬に向けての衣替えの準備
落ち葉拾いに大忙し
普段なら今までは
熟すまでに時間がかかって
よく眠れた
柔らかな落ち葉だった
でも 不眠症になってしょうがない

今回の出演料の特別手当
きっと請求書は
人間に来るのかな?



「Autumn is getting shorter」

Autumn is already getting shorter
the wind told me

global warming
It's time to change clothes
little by little
From the scheduled date on the calendar
sliding down
Usual roadside
night orchestra
Shortened autumn concert
Switch to fast forward

Preparing for winter
Busy picking up fallen leaves
Normally it took a long time to ripen.
It must have been soft fallen leaves.
I can't sleep well and I'm sleep deprived
feel anxious

Special allowance for appearance fees
I'm sure the bill is
Will it come to humans?

#短くなった秋 #温暖化 #秋 #虫の音色 #イラスト #ChatGTP #AI生成画像 #poem #詩作 #ポエム #詩 #多言語   #英訳 #English translation #英文 #pseudonym #草笛螢夢 #眠れない夜に #私の作品紹介

この記事が参加している募集

私の作品紹介

眠れない夜に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?