見出し画像

愛はドラッグ【歌詞和訳】

大したことじゃない
ベルが鳴るのを待つこと
大したことじゃない
ベルの音

悪くなってく、数日の余白
繁華街を荒らし回る、赤信号
跳ね上がる、沸き立つ、何が起ころうとしている?
愛はドラッグ、キメなければならない

曝け出す、見せつける、不意打ち
ビートが続く場所で男と女は出会う
しっかりと縫い合わさって、身動きできない
俺にとって愛はドラッグ、俺に夢中になって

ああ、ああ、俺に狂って
俺は思うよ、愛はドラッグだって
ああ、ああ、君は分かるかい?
俺にとって愛はドラッグ

ああ、ああ、ああ
ああ、ああ、ああ

車を停めたあの夜遅く
バーで俺は賭けた
顔と顔、つま先とつま先、
心と心、驚くくらいにぶつかった

腰を上げて、下ろして
動けないほどの抱擁、よろめく
俺は行こうと言った、君はうなずいた
明かりを暗くして、あとはわかるでしょ?

ああ、ああ、俺に狂って
俺は思うよ、愛はドラッグだって
ああ、ああ、君は分かるかい?
俺にとって愛はドラッグ、俺にハマって

ああ、ああ、俺に狂って
俺は思うよ、愛はドラッグだって
ああ、ああ、君は分かるかい?
俺にとって愛はドラッグ

ああ、ああ
ああ、ああ
ああ、ああ
ああ、ああ

ああ、ああ
ああ、ああ
ああ、ああ
ああ

ああ、ああ、ああ
ああ、ああ、ああ

愛は……
愛は……
愛はドラッグ

It ain't no big thing
To wait for the bell to ring
It ain't no big thing
The toll of the bell

Aggravated, spare for days
I troll downtown, the red light place
Jump up, bubble up, what's in store?
Love is the drug and I need to score

Showing out, showing out, hit and run
Boy meets girl where the beat goes on
Stitched up tight, can't shake free
Love is the drug, got a hook on me

Oh-oh, catch that buzz
Love is the drug I'm thinking of
Oh-oh, can't you see?
Love is the drug for me

Oh-ooh-oh
Oh-ooh-oh

Late that night I parked my car
Staked my place in the singles bar
Face to face, toe to toe
Heart to heart as we hit the floor

Lumber up, limbo down
The locked embrace, stumble round
I say go, she say yes
Dim the lights, you can guess the rest

Oh-oh, catch that buzz
Love is the drug I'm thinking of
Oh-oh, can't you see?
Love is the drug, got a hook in me

Oh-oh, get that buzz
Love is the drug I'm thinking of
Oh-oh, can't you see?
Love, the drug for me

Oh-oh
Oh-oh
Oh-oh
Oh-oh

Oh-oh
Oh-oh
Oh-oh
Oh

Oh-ooh-oh
Oh-ooh-oh

Love is...
Love is...
Love is the drug

Roxy Music - Love Is The Drug


この記事が参加している募集

私の勝負曲

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?