見出し画像

240417 童話と寝かし付けと創作と

五匹の猫
っていう童話の
あらすじを教わって

何と言うか
胸の辺りが温かくナりました

童話って
イイですよね
読み聞かせって
イイですよね

布団に吸い込まれるような脱力と
言葉に擽られるような笑いと

薄明りの中で
1日が終わって行くような
あの静寂に向かう感じ

ボク大好きです(^_-)-☆

シて貰った事は
あまり覚えていないけど
読み聞かせた事は
結構おぼえていますね

だから
その頃の事を
当事者から感謝サれると

あぁ
この子は本当に
賢くナったんだなぁ
よくぞ憶えていて下さったモノだ

僕の方こそ
と感謝シますね

記憶を掘り返す機会が有って
その記憶に僕が残って居たなんて

それこそ
なんてすてきなんでしょう!
ですよね(^^♪


240417 Fairy tales, bedtime stories, and creative writing

The Five Cats
I was taught the synopsis of a fairy tale called

I don't know what to say.
I got a warm feeling in my heart.

Fairy tales
isn't it?
Reading stories to children
It's so good, isn't it?

The relaxing feeling of being sucked under the covers
and the laughter that tickles you with every word

In the twilight
and the feeling of going to the end of the day in the twilight.

I love it.

I don't remember much of what he did for me
but I remember that I read to them a lot.

That's why
When the people concerned thank me for those days...

Oh, yeah.
He must have been really smart.
I'm surprised you remember me.

I'm the one who should be thanking you.

I've had a chance to dig back into my memory.
I can't believe I was still there.

That's exactly what I mean.
How wonderful, isn't it?
I know, right?

by DeepL

ここから先は

940字
この記事のみ ¥ 200

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?