見出し画像

大型商業施設の裏で [Google英訳付]

「大型商業施設の裏で」

便利の反面で
また1つ
ふるさとを
持っていた事を忘れ去り
故郷を壊し
「生活と移動が便利だね!」
「そうだよ!」って気軽い会話

何でも手に入るね
で また1つ
何かを無くしかけている事に
気づかないふり

裏でロボットが文句も言わず
荷物を運び動いてるけど
時期が来たらきっとお払い箱

あれっ
私の居場所って
ココだったよね?
と誰かに尋ねた

陽が当たり
物の後ろには陰が潜む
その陰さえ消えそうな
潤滑油の油が足りなくなった
キーキー動くロボットも同じ運命に
尚更の様に大きく
キーキー音を
精一杯出して動く

交わる事の無いはずの私とロボットが
故郷って何処にあるのだろうねって
ポツリと街角で会話を始めた



「Behind a large commercial facility」

On the other hand, it's convenient
one more
hometown
I forgot what I had
destroy one's hometown
“Life and transportation are convenient!”
A casual conversation like “That’s right!”

You can get anything
And one more thing
That I'm about to lose something
Pretend not to notice

The robot behind the scenes doesn't complain
I'm carrying my luggage around
I'll definitely throw it away when the time comes

That's it
my place is
It was here, right?
asked someone

The sun is shining
A shadow lurks behind things
Even that shadow seems to disappear
I ran out of lubricating oil.
The squeaking robot will meet the same fate.
even bigger
squeak
Move with all your might

Me and the robot, who should never meet,
I wonder where my hometown is
We started a conversation on a street corner.

#大型商業施設の裏で #ロボット #故郷 #老婆 #回顧 #イラスト #ChatGTP #AI生成画像 #poem #詩作 #ポエム #詩 #多言語   #英訳 #English translation #英文 #pseudonym #草笛螢夢 #眠れない夜に #私の作品紹介

この記事が参加している募集

私の作品紹介

眠れない夜に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?