見出し画像

【SS】風車 The Windmill #シロクマ文芸部


「風車」

 もう少しで、つまずいてしまうのではないかと思うくらい、わたしは速く走った。
 足元には、多くの花々。
 色とりどりの春の花が咲き誇り、定番のチューリップが色違いで何重にも列をつくり、咲いている。その他にも、グラジオラス、デイジーやパンジーなど様々だ。
 
 その花畑のずっと奥。
 近寄れば、見上げるほど大きな風車が何基もそびえていた。
 
 柔らかな風を受けて、風車はかすかな音を立て、ゆっくりと羽根を回している。
 風車を近くで見るのは初めてだ。今にも落ちてきそうなほどの大きい羽根がゆっくりと回り、目の前で機能的に動いていることに一種の衝撃さえ受ける。
 
 ここに来る前に少し調べてみたが、風車の歴史は意外と古く、紀元前3600年前にはエジプトにおいて揚水や灌漑かんがいに風車が使われていたとされる。
 それほど、長いときを風車は生き続け、度重なる改良を経て、今もなお存在しているのだ。
 
「来てよかった」
 彼氏が言った。膝に手をつき、少し息が乱れているのは、わたしの後を走ってついてきたからだろう。
 わたし達のそばで、風車は、なおも重いものを運ぶかのような音を立てて、回っている。
「それじゃ、中に入ってみようか」
 わたしは彼氏に言い、彼もうなずいた。
 
 風車小屋の中に入ろうと、足を一歩進めたときだった。
 ものすごい風がどこからともなく吹き付け、一瞬、体が後退する。
 風を受けとめきれず、両手を顔の前にかざしたときだった。
 ぐっと、誰かが体を支え、抱きしめてくれる感触があった。
 
 目を開けてみる。
 そこには、心配そうに見つめてくる彼氏の姿が間近にあった。
「大丈夫」
 わたしは言ったものの、セットした髪が春風を受けて、少しめちゃめちゃになってしまったことに気がついた。
「すごい風だったね」
 わたしは、あわてて髪を手で直せるところだけ直した。
 髪の毛先をゆるく巻いていたから、鏡で実際に見ないと、直せないところもあった。
 
「もし、誰もそばにいてくれなかったら『オズの魔法使い』のドロシーみたく、風にさらわれていたかも」
 わたしの冗談に彼は軽い笑みを浮かべた。わたしも、つられて少し笑う。
 
 大きな風が吹いたけど、わたし達のデートを壊すまではいかなかった。
 突風や急の雨は、ときに二人の気分を大きく沈ませる。
 それでも、いつまでも、こんな甘い時間が続いてくれれば。
 わたしは、そう思いながら、彼に気づかれないようにお腹に手を当てる。
 いつまでも、いつまでも、このままで……。
 わたし達は、二人一緒に風車小屋の中へと歩いて行った。



English ver.

The Short Story:  The Windmill


  I ran so fast that I almost tripped. At my feet were many flowers.
  The classic tulips were in full bloom, in rows and rows of different colors.
  There are also gladiolas, daisies, pansies, and many others.

  At the far end of the flower garden.
  As I approached, I saw a couple of windmills so large that I had to look up at them.

  The windmills made a faint sound as they slowly rotated their blades in the soft breeze.
  It was the first time for me to see windmills up close.
  I was even shocked to see the large blades, which looked as if they were about to fall down, slowly turning and moving functionally right in front of my eyes.

  I did read articles on the windmill before coming here, and found that windmills have a surprisingly long history, having been used for water pumping and irrigation in Egypt as early as 3600 BC.
  Windmills have lived through such a long period of time and have undergone repeated improvements, but they still exist today.
  My boyfriend said, "I'm glad we came".
  He was on his knees, breathing a little unevenly, probably because he had run after me.
  Nearby, the windmill was still spinning, making a noise as if it were carrying something heavy.
  I said to my boyfriend that we shall go inside in the windmill, and he nodded.

  I took a step forward to enter the windmill.
 A tremendous gust of wind came out of nowhere, and for a moment I fell back.
 Unable to catch the wind, I put my hands in front of my face. I felt someone supporting my body and hugging me.

  I opened my eyes.
  It was my boyfriend that supported my body. He was staring at me with concern.
  I noticed his stare and was started worrying about my hair because I didn't realize how much of a mess it had become in the spring breeze.
  I could not stop myself from fixing my hair with my hands hastily.
  In the morning, I had loosely curled the ends of my hair, so I had to actually look in the mirror to see what I could manage to fix.

"If no one had been there for me, I would have been snatched away by the wind like Dorothy in the Wizard of Oz," I told him a joke, and he smiled lightly.
  I laughed a little too.

  A big gust of wind blew from nowhere, but it didn't hurt our date at all.
 That will be fatal, if the gusts of wind and sudden rain happen, and it made two people feel very sinking at the end of the day.

  This sweet time between us. I wished that it could last forever.
  I put my hand on my belly so that he would not notice.
  I hope that this sweet relationship stays like this forever and ever.
  Feeling so much contented emotion, we walked into the windmill together.




お題を使用させていただいたのと、英語版でも書かせていただきました。
ありがとうございました!

この記事が参加している募集

新生活をたのしく

みんなでつくる春アルバム

サポートをお願いします🤗!いただいたサポートは自作品の同人誌出版に使わせていただきます。