見出し画像

映画鑑賞と沖縄津波警報



昨日は映画好きな日本人のお友達と一緒に「ナイトミュージアム」を観ました。
彼女とは先週一緒にアメリカ自然史博物館に行ったので、楽しんで見ることができました。

見ている途中で沖縄県に津波警報が出ていると知り、沖縄旅行中の知人にすぐに連絡をとりましたが、フライト中に警報が出たらしく、途中で本土に戻ったと聞いて安心しました。
防災アラームが鳴り続けている状況の動画を見た時は過去のことがフラッシュバックしてしまう人もいるだろうなと、心が苦しくなりました。
私は有難いことに、生まれてこの方大きな災害は経験していません。
ただ、自然災害は日本で過ごす限り常に隣り合わせです。
地震大国日本に生まれたからこそ、人の心に寄り添い、人と共に歩みたいと再度思いました。

近々ワシントンD.C.への旅行を計画しています。
今回観た映画の2作目の舞台のスミソニアン博物館にも訪れる予定なので、絶対に観てから行きます!!



I watched "night at the museum" with my Japanese friend who likes watching movie yesterday.
She and I went to the アメリカ自然史博物館 last weekend, so we enjoyed watching it.

We knew to get the Tsunami warning in Okinawa while watching movie, so I contacted my 知り合い who traveled to Okinawa, but they got the warning while the airplane was flying so they went back to mainland. So I 安心した.
My heart was 苦しい when I watched the movie what the 防災 alarm was 鳴るing because maybe some people got フラッシュバック past day.
Thankfully, I didn't have experience the big 災害 whole my life.
But, we are always next to 自然災害 日本で過ごす限り.
I was born in Japan, 地震大国, so I have to 寄り添う at person's feelings and I want to spend my life with other people.

I plan to trip to Washington D.C. 近々.
I'll visit to the スミソニアン博物館 where the place to 撮影 the night at the museum's second one, so I'll watch it before I'll go there!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?